لحظه‌به‌لحظه با تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان؛

حملات هوایی وحشیانه رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت+ فیلم

حملات هوایی وحشیانه رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت+ فیلم

رژیم صهیونیستی چند ساختمان مسکونی را در ضاحیه جنوبی بیروت هدف حملات شدید و گسترده هوایی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع لبنانی از حمله گسترده و شدید رژیم صهیونیستی به چند ساختمان مسکونی در ضاحیه جنوبی بیروت خبر دادند.

آماده باش سفارتخانه های رژیم صهیونیستی در سراسر جهان

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از آماده‌باش سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی در سراسر جهان از بیم پاسخ به حملات وحشیانه این رژیم به ضاحیه جنوبی بیروت خبر دادند.

روزنامه عبری معاریو هم گزارش داد که از ساکنان منطقه الجیل اعلی و الجلیل غربی در شمال فلسطین اشغالی خواسته شده است نزدیک پناهگاه‌ها باقی بمانند.

رادیو رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد که پناهگاه‌ها در سراسر سرزمین‌های اشغالی از ترس حملات تلافی‌جویانه حزب‌الله و محور مقاومت باز شده است.

واکنش نجیب میقاتی به حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت

نجیب میقاتی نخست وزیر پیشبرد امور لبنان که در نیویورک به سر می برد پیگیر حملات به ضاحیه بیروت است و در این راستا با فرمانده ارتش تماس گرفته و در جریان اوضاع قرار گرفته است.

وی در واکنش به این حمله بیان کرد: این حمله بار دیگر ثابت کرد که دشمن اسرائیلی به تلاشها و درخواست های بین المللی برای توقف جنگ وقعی نمی نهد.

میقاتی از جامعه بین المللی خواست که به مسئولیت خود در بازدارندگی در برابر این دشمن و توقف سرکشی آن و جنگ کشتار جمعی که علیه لبنان به راه انداخته عمل کند.

اظهار بی اطلاعی آمریکا از حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که این کشور از حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت بی‌خبر بوده و در آن مشارکت نداشته است.

«سابرینا سینگ» در نشست خبری در واشنگتن با بیان اینکه در حال حاضر نظر خاصی درباره حمله بیروت ندارد، گفت: آمریکا در حمله هوایی اسرائیل به ضلحیه جنوبی بیروت مشارکت نداشته و از آن بی‌اطلاع بوده است.

وی افزود «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا پس از حمله اسرائیل به ضاحیه جنوبی بیروت با «یواف گالانت» وزیر جنگ رژیم اشغالگر صحبت کرده است.

روزنامه واشنگتن پست هم به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش داد: اسرائیل قبل از حمله به مقر اصلی حزب الله به آمریکا اطلاه نداده است.

مقامات پنتاگون با اعلام اینکه امروز هیچ نشانه‌ای را مبنی بر تصمیم اسرائیل برای حمله زمینی به لبنان مشاهده نکرده‌اند، بار دیگر تأکید کردند به تصور آنها حمله زمینی اسرائیل به لبنان بهترین راه برای حل بحران نیست.

بر اساس آمار اولیه؛ شهادت و زخمی شدن ۷۸ نفر در ضاحیه جنوبی بیروت

 وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت تا کنون دو نفر به شهادت رسیده است و دست‌کم ۷۶ نفر زخمی شده‌اند.

«فراس الابیض» وزیر بهداشت لبنان هم تأکید کرد که ساختمان‌هایی که در منطقه «حاره حریک» در ضاحیه جنوبی بیروت هدف حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی قرار گرفت، مملو از غیرنظامیان بوده است.

مقام‌های وزارت بهداشت لبنان تأکید کردند که آواربرداری در محل حملات هوایی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت همچنان ادامه دارد و احتمال افزایش شمار شهدا و مجروحان بسیار بالاست.

خبرنگار الجزیره از شنیده شدن صدای دست‌کم ۱۰ انفجار شدید در مناطق مختلف ضاحیه جنوبی بیروت در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی خبر داد.

بر اساس گزارش‌ها، محل انفجارها در نزدیکی فرودگاه بین المللی بیروت، منطقه بئر حسن و اطراف بیمارستان الزهرا قرار دارد.

برخی منابع هم اعلام کردند که در حملات به بیروت از بمب‌های سنگرشکن ۲۰۰۰ پوندی استفاده و چند ساختمان با خاک یکسان شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که در حمله هوایی به ضاحیه جنوبی بیروت مقر اصلی حزب الله لبنان را هدف قرار داده است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: مقرهای مرکزی و فرماندهی حزب الله را در ضاحیه جنوبی بیروت هدف قرار دادیم.

ارتش اشغالگر ادعا کرد که مقر اصلی حزب الله در زیرزمین ساختمان‌های مسکونی در ضاحیه جنوبی بیروت قرار داشته است.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اذعان کرد که در حمله به ضاحیه جنوبی بیروت از بمب‌های سنگرشکن استفاده شده است.

بر اساس گزارش‌ها، مراکز هدف قرار گرفته، در منطقه «حاره حریک» در ضاحیه جنوبی بیروت قرار داشته و شش ساختمان در این منطقه با خاک یکسان شده است.

بر خلاف ادعای صهیونیست‌ها درباره هدف قرار دادن مقر اصلی حزب الله، منطقه هدف قرار گرفته در ضاحیه جنوبی بیروت، مسکونی و مملو از غیرنظامیان بوده و چند مدرسه و مجتمع مسکونی در آن قرار داشته است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در حمله به ضاحبه جنوبی بیروت از جنگنده های اف ۳۵ استفاده شده است.

رسانه صهیونیستی یسرائیل هیوم از وحشت شدید در اراضی اشغالی از بیم واکنش شدید حزب الله خبر داد.

این رسانه صهیونیست گزارش داد که تل آویو حمله به ضاحیه بیروت را به واشنگتن اطلاع داده است.

کد خبر 6238144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۶
      0 4
      باید پدافند هوایی لبنان تقویت شود ، به راحتی اسرائیل نتواند هر جا که می خواهد بزند